Japanese words-title、日本語の言葉-称号

Table below is common words of title in Japanese.

赤ちゃん(あかちゃん) baby
あなた you
男(おとこ) man
男の子(おとこのこ) boy
男の人(おとこのひと) man
お前(おまえ) you
俺(おれ) I
女(おんな) woman
彼女(かのじょ) girlfriend
客(きゃく) guest
恋人(こいびと) lover
子供(こども) child
人(じん) people(of one country)
友達(ともだち) friend
僕(ぼく) I
皆(みんな) everyone
私(わたし) I
名前(なまえ) name
同僚(どうりょう) colleague
彼(かれ)、彼氏(かれし) boyfriend
主人(しゅじん) husband
自分(じぶん) myself

0 意見:

張貼留言

 
TOP